Copywriting v praxi 1. díl
Píšeme poutavé titulky pro Vaše prodejní hity. Titulky upoutávají, texty informují.
Nadpisy a titulky
Techniky pro psaní titulků a nadpisů
Poutavé titulky jsou základem úspěšného copywritingu
Nedávno jsme psali texty pro velkou stavební firmu. Jedním z témat, které jsme měli zpracovat bylo zateplení domů, které stavební firma realizuje. Na tomto konkrétním případě Vám ukážeme 6 osvědčených technik profesionálních copywriterů pro psaní obchodních titulků.
1. tip - titulek s konstatováním výhody
Zateplením domu ušetříte 50% nákladů za vytápění.
2. tip - rozkazovací titulek
Ušetřete 50% nákladů za vytápění!
3. tip - titulek s číslem
5 hlavních důvodů pro zateplení Vašeho domu.
5x plus pro technologii Zateplení domů.
Zateplení domu - všechny výhody na 1. pohled.
4. tip - titulek s otázkou
Jak ušetřit 50% nákladů za vytápění?
Lepší varianta:
Chcete ušetřit 50% nákladů za vytápění?
5. tip - titulek s použitím přímé řeči
"Asi mi nebudete věřit, ale díky zateplení domu jsem ušetřil 50% nákladů za vytápění."
6. tip - titulek mistrů copywritingu
90% majitelů domů zbytečně utrácí peníze za vytápění, nemuseli by, kdyby si přečetli tuto nabídku.
Další varianta:
Zbytečně utráceli peníze za vytápění, dokud si nepřečetli tuto nabídku.
Lepší varianta pro získání důvěry:
5 629 našich zákazníků šetří peníze za vytápění, protože si přečetli tuto nabídku.
Síla slov v titulku
Příběh paní Laury, podnikatelky z Německa
Začátkem loňského roku nás kontaktovala paní Laura, která v Německu podniká s nábytkem. Měli jsme za úkol nastartovat její obchodní aktivity na internetu v České republice. V první fázi se pouze chtěla dozvědět jak její nábytkové produkty přijme český trh, protože oblast prodeje nábytku je silně konkurenční prostředí v celé Evropě.
Když jsme se k projektu dostali měla paní Laura již hotový e-shop, na který chtěla provést SEO optimalizaci. Bohužel technické provedení e-shopu bylo velmi nešťastné. Optimalizace on-page faktorů by byla příliš finančně nákladná a optimalizovat pouze off-page faktory nemělo podle nás význam. Vzhledem k záměrům paní Laury jsme jí nabídli PPC reklamu, která je levná a především ji lze aplikovat ihned.
Na e-shopu měla paní Laura, tento titulek:
On-line nabídka nábytku a doplňků do bytu. Pro získání českých zákazníků si podnikatelka připravila slevy. Přemýšleli jsme jak e-shop vylepšit, abychom uživatele, které na e-shop přivedeme zbytečně neztráceli.
Nakonec jsme udělali jedinou změnu a tou byla oprava titulku, který zněl takto:
Slevy až 40% na kvalitní nábytek z Německa a Rakouska.
„Nikdy jsem si nemyslel, že jde kvalitní nábytek pořídit tak levně, dokud jsem nenavštívil tuto on-line nabídku.“
PPC kampaň jsme založili, spustili a s napětím čekali na reakce uživatelů. Všechny statistické výsledky kampaně byly vynikající. Obrat prodeje nábytku se zvětšil 10x. Paní Laura pak začala budovat plnohodnotné obchodní zastoupení v České republice a e-shop jsme jí postavili kompletně nový. Jednoduchý titulek s konstatováním výhody a titulek mistrů copywritingu s použitím přímé řeči, tak dokázaly mnoho. Proto je copywriting v praxi především o síle slov.
Další tipy a triky pro titulky
Hry se slovy utajili, odhalili, objevili - odhalujte tajemství
"Všechna tajemství budou jednou odhalena, protože není nic co by zůstalo navždy zahaleno,"
řekl Ježíš Kristus. Vidíte, jaké zdroje mohou být pro copywriting inspirující.
Příklady titulků těžících z této techniky, kterou úspěšně praktikují všechny obory:
- Notebooky opět levnější! Ostatní dodavatelé Vám to utajili? U nás je nyní pořídíte o 20% levněji.
- Cestovní kancelář objevila způsob jak ušetříte 30% z ceny Vaší vysněné dovolené.
- Ostatní pojišťovny se bojí zveřejnit tajemství, které Vám ušetří 10% nákladů na havarijní pojištění.
- Odhalili jsme novou metodu proti stárnutí.
- Tajemství úspěchu, které Vám zůstalo dosud utajeno!
- Osobní finanční poradce Vám odhalí nové možnosti jak zvýšit úrok z vkladů na 5%.
- Nové tatranky - objevili jsme tajemství dokonale vyladěné chuti.
- Odhaleno - nová Škoda Fabia!
- Tento měsíc se na trhu objevilo 5 našich převratných novinek.
- Dosud neodhalené tajemství úspěšného podnikatele.
- Objevte dokonalou péči - u nás je nadstandard standardem.
Nejčastější chyby copywriterů při psaní titulků
Cílem titulku je zaujmout pozornost uživatelů a motivovat nebo přesvědčit zákazníky ke čtení dalšího obsahu. Při psaní nadpisů se opakují stále stejné chyby, které to jsou?
- Snaha o vtipný titulek, který nesděluje žádné relevantní informace k obsahu.
- Nedůvěryhodná sdělení typu Výhodná cena, Zdarma apod. Těchto titulků se používá nadbytečně, mají vysokou četnost. Zákazníci se stávají proti nim imunní, považují je za nedůvěryhodné a často je vnímají naprosto negativně.
- Časté používání rozkazovacích titulků, plýtvání vykřičníky, snaha o bombastická sdělení. V ACTUAL NET rozkazovací titulky neradi používáme, držíme se pravidla, že na zákazníky nekřičíme.
- Používání podobných číselných titulků, snižuje se tím jejich důvěryhodnost.
- Chybí zaměření na zákazníka, sdělování nedůležitých informací jako je název firmy apod.
Jako příklad můžeme použít výše uvedený titulek, který v tomto smyslu upravíme:
Zateplením domu od firmy XY s.r.o. ušetříte 50% nákladů za vytápění.
Další varianta:
Chcete ušetřit 50% nákladů za vytápění díky jedinečné technologii od firmy XY s.r.o.?
Povšimněte si, že tyto titulky odvádějí pozornost od hlavního sdělení.
Katalog služeb
Doporučujeme:
- AUTO JENDA - pneuservis Praha, profi pneucentrum.
- Léčba hemeroidů moderními metodami.
- Expresní servis kopírek.
- Autoservis Praha, kvalitní opravy vozidel Škoda.
- Výhodný pronájem kopírek, tiskáren a multifunkcí.
- Servis Land Rover, příslušenství, doplňky, náhradní díly Land Rover.
- Prodej kopírek, tiskáren, multifunkcí Konica Minolta.
- HAIR STUDIO MARIE: kadeřnictví, kosmetika, manikúra, pedikúra.
- Copywriter Martin Sedlák.
—————